Foto: HDS ZAMP
Novi ste umjetnički direktor Zagrebačkog festivala, a okupili ste i novi tim suradnika. Kako ćete voditi najstariji festival zabavno-popularne glazbe u Hrvatskoj?
Surađujem s ljudima koji imaju sjajne reference: skladatelji Miro Buljan i Boris Đurđević, skladatelj i kantatutor Neno Belan i skladatelj i zamjenik glavnog tajnika HDS-a Darko Bakić kao članovi stručnog tima te direktorica Cantusa Mirjana Matić, kao izvršna direktorica festivala. U projekt je uključeno još nekoliko stručnih ljudi s kojima tijesno surađujemo. Festival ćemo voditi respektirajući baštinu koju nasljeđujemo, ali i uvažavajući nove trendove i diktat vremena u kojem živimo.
Što želite promijeniti u vašem mandatu, kakva je vaša vizija Zagrebačkog festivala?
Nemam revolucionarne ideje niti sredstva da ih ostvarim, ali imam veliku želju vratiti popularnu glazbu u popularni grad. Volio bih dokinuti stereotip kako uvijek moramo putovati negdje da bi doživjeli nešto lijepo i vrijedno spomena. Zagreb je glavni grad glazbene industrije u Hrvatskoj i na njegovom mjestu već bih se ozbiljno naljutio na sve one koji to ignoriraju.
U kratkom razmaku održat će se dva izdanja Zagrebačkog festivala: u listopadu se slavi 60. obljetnica festivala, a već u siječnju iduće godine 61. izdanje festivala. Kako će izgledati jubilarno 60. izdanje, tko su autori i izvođači koji će na njemu nastupiti i po kojim su kriterijima odabrani?
Jubilarni 60. Zagrebački festival je zamišljen kao retrospektiva najvećih hitova u povijesti festivala. Golemi posao selekcije velikog broja pjesama odradio je Neno Belan uz svesrdnu pomoć Hrvoja Hegedušića. Izvođači koji će nastupiti su dijelom originalni interpretatori pjesama a djelom njihovi mlađi kolege: Arsen Dedić, Zorica Kondža, Đani Stipaničev, Boris Novković, Petar Grašo, Neno Belan i mnogi drugi. Ovo izdanje festivala održat će se u studiju HRT-a kako bi festival imao kvalitetno uprizorenje produkcije u smislu televizijske emisije.
Što publika može očekivati od 'novog' izdanja Zagrebačkog festivala, onog 61. u siječnju 2014. i onih izdanja koja slijede?
Za buduća izdanja festivala, uključujući i ovo 61. u siječnju sljedeće godine, stvaramo ozbiljnu medijsku platformu za prezentaciju novih singlova pop-rock produkcije. Želja nam je okupiti što veći broj priznatih autora i izvođača, što nam za sada i polazi za rukom. Nakon što stručni tim odabere pjesme, slijedi njihovo pojačano radijsko emitiranje a zatim u siječnju, scenski spektakl za kojeg vjerujemo da će i uživo potvrditi kvalitetu odabranih pjesama. Čitav projekt radimo u koprodukciji s HTV-om. Idemo u jaku medijsku kampanju, s već dogovorenim medijskim pokroviteljima: uz spomenutu suradnju s HRT-om, preko najutjecajnijih dnevnih novina i najslušanijih radio postaja do web portala i billboard kampanje.
Mnogi hrvatskoj zabavnoj glazbi prigovaraju manjak kvalitete i originalnosti – mislite li da je to točno te da se moglo osjetiti i u prošlim izdanjima Zagrebačkog festivala?
Moje se mišljenje očito ne podudara s mišljenjem 'mnogih'. Možda u proteklim izdanjima festivala kvaliteta pjesama nije bila na željenoj razini ali to govori samo o lošem odazivu jačih autora i izvođača, što nimalo ne umanjuje trud mog kolege prethodnika Hrvoja Hegedušića. To je ionako taj ključni dio kojeg sada nastojimo promijeniti nabolje.
Što se tiče popularne glazbe u Hrvatskoj, 'dosadna' je koliko i činjenica da smo bili i ostali vodeći u široj regiji na razini ideje, originalnosti, raznolikosti i na razini kvalitete i produkcije zvuka. To što smo izgubili medijsku bitku protiv korporativnog ustroja novog doba, to što nas piratiziraju i kradu putem interneta, to što pojedini mediji ne ispunjavaju niti minimalne, zakonom propisane odredbe o količini emitiranja hrvatske glazbe – sve je to, u naravi, druga strana medalje koja laiku ostavlja dojam da nismo dovoljno glasni i dobri kao nekad ranije. I to je jedan od razloga zašto je važno da Zagrebački festival ponovno postane mjesto na kojem će se svaki skladatelj željeti natjecati s najboljom pjesmom.
Zagrebački festival poznat je i po tome što daje priliku mladim izvođačima. Kako ćete motivirati mlade autore da ga shvate kao ozbiljnu priliku za prezentaciju svojeg talenta i rada?
To su slatke brige. Mladi su jednostavni i motivirani zato jer su mladi. Veći je problem s nama starima, jer imamo komplicirane predodžbe o sudbini svijeta koja, vjerujemo, ovisi samo o nama.
Izvor: PR HDS ZAMP